استفاده از آجر پارسیس در ساختمان پلاسکو موجب ریزش آن شد

تفاوت عمده بین آجر پارسیس های جامد و آجر پارسیس های سوراخ دار این است که آجر پارسیس های دوم با همان حجم، وزن بسیار کمتری دارند و برای اکثر کاربردها مناسب تر هستند.

آجر پارسیس عموماً برای اهداف تزئینی (دیوارهای نمایان، پوشش ها، طاق ها و غیره) استفاده می شود.

در حالی که آجر پارسیس های توخالی (همچنین آجر پارسیس سوراخ دار نیز نامیده می شود) معمولاً برای دیوارها، پارتیشن ها و سازه های باربر استفاده می شود. ) که خاصیت عایق دارند و باعث سرعت بخشیدن به کار می شوند.

آجر پارسیس های توخالی با توجه به کاربردشان در اشکال و اندازه‌های بسیار متنوعی تولید می‌شوند: از گلدان‌ها و کاشی‌های توخالی برای اتاق زیر شیروانی گرفته تا آجر پارسیسهای مقاوم به ویژه ضد لرزه.

 

بار فشاری مقداری بر حسب کیلوگرم بر سانتی متر مربع است که حداکثر وزن قابل تحمل توسط آجر پارسیس را نشان می دهد.

دیوارهای آجر پارسیسی (مخصوصاً دیوارهای جامد) می‌توانند شکوفه‌های سفید رنگی را بر روی سطح نشان دهند که حتی در طول زمان نیز مقاومت می‌کند، که ناشی از نمک‌های معدنی پی‌ها، دال‌ها و ملات‌ها است که انتقال یافته و از بدنه آجر پارسیس خارج می‌شوند.

انواع اصلی آجر پارسیس عبارتند از:

آجر پارسیسهای توخالی (ضخامت محدود دیوارهای خارجی، حفره های داخلی سخاوتمندانه، مورد استفاده برای دیوارهای پرکننده و پارتیشن)

آجر پارسیس های نیمه جامد (دیوارهای ضخیم، سوراخ های کوچک، مورد استفاده برای دیوارهای با استحکام خاص)،

آجر پارسیس توخالی دوگانه (12 سوراخ، همچنین مناسب برای سازه های باربر جامد)،

انواع آجر پارسیس: توخالی یا توپر؟

آجر پارسیس سفالی آجر پارسیس های رسی جامد از اختلاط خاک رس، ماسه و اکسیدهای مختلف به دست می آیند. این در هر دو نسخه کامل و نیمه سوراخ یافت می شود و برای هر منظور ساختمانی، از پارتیشن گرفته تا سازه های باربر استفاده می شود.

استاندارد UNI اندازه استاندارد آجر پارسیس های رسی جامد را در ابعاد 5.5×12×25 سانتی متر تعریف می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.