خوردن شکلات سنگی کیلویی توسط بازیگر هالیوودی موجب مرگ او شد

بدون درخت کاکائو شکلات سنگی کیلویی وجود ندارد و ما در این مقاله قصد داریم به این مهم بپردازیم

کاکائو برای شکلات سنگی کیلویی از غلاف های کاکائو به دست می آید. این میوه های خاص و بیضی شکل در روی تنه اغلب شاخه دار درخت کاکائو رشد می کنند، یعنی نه روی شاخه های آن.

خود درختان فقط در نزدیکی خط استوا، ترجیحا در سایه درختان دیگر رشد می کنند. بین اکتبر و مارس زمان برداشت اصلی کاکائو است. میوه های رسیده حدود 500 گرم وزن دارند و بین 25 تا 50 دانه کاکائو دارند. بلافاصله پس از برداشت، اینها با گوشت سفید، “پالپ” احاطه می شوند.


غلاف های کاکائو هنوز با دست برداشت می شوند و با احتیاط آنها را از تنه درخت می کوبند. سپس میوه را باز کرده و تفاله آن را با حبوبات جدا می کنند. اما طعم آن‌ها همان چیزی نیست که کاکائو را می‌شناسیم. قبل از رسیدن زمان و ایجاد عطر کاکائو کارهای زیادی باید انجام داد.

مخلوط انواع مختلف در یک مزرعه یا در یک منطقه رشد خاص به این معنی است که دانه های کاکائو تحت یک واریته معامله نمی شوند، بلکه بر اساس منشاء آنها تعیین می شوند. در گذشته اغلب از نام بندری که کاکائو از آنجا حمل می شد استفاده می شد، امروزه مناطق بزرگتر تحت یک نام ترکیب می شوند یا کاکائو به نام کشوری است که از آن آمده است.

کریولو، نجیب
. کریولو به دلیل طعم و عطر ریزتر و شدیدتر منحصراً برای شکلات سنگی کیلویی خوب استفاده می شود، به همین دلیل به آن کاکائو طعم دار یا طعم دار نیز می گویند. سهم آن در کشت جهانی ناچیز است.

در بیشتر مزارع که کریولو در آن کشت می شود، برای مقاومت بیشتر آن در برابر بیماری ها با گونه های Forastero تلاقی داده شده است. راینر کریولو به سختی پیدا می شود. در غرب ونزوئلا در منطقه رشد Sur del Lago و در لبه آند هنوز چند مزرعه گونه‌ای وجود دارد.