اسید سولفوریک شیراز موجب از بین رفتن کوسه ها در دریای مدیترانه شد

این مقاله مربوط به روشی برای افزایش غلظت اسید سولفوریک اولین محلول آبی اسید سولفوریک شیراز با غلظت اسید سولفوریک 82-89٪ به محلول اسید سولفوریک غلیظ با غلظت اسید سولفوریک حداقل 90٪ است.

که شامل مراحل تبخیر آب از اولین محلول آبی اسید سولفوریک در ظرف تبخیرکننده به محلول اسید سولفوریک غلیظ، پمپاژ دور مخلوطی از اولین محلول آبی اسید سولفوریک، بخشی از محلول اسید سولفوریک غلیظ، محلول دوم اسید سولفوریک آبی و پراکسید هیدروژن.

از طریق یک سیستم لوله کشی لعابی که شامل مخزن تبخیرکننده و یک یا چند بخاری و پمپ است که سیستم لوله کشی آن در دمای حداقل 180 درجه سانتیگراد کار می کند، مشخصه آن این است که غلظت اسید سولفوریک دومین محلول آبی اسید سولفوریک حداقل 90 است.

جستجوهای ادبیات هم از استنادات در کتابها و مقالات در مورد شیمی اسید سولفوریک و هم بر اساس کلیدواژه بود. در مورد فسفین، به دلایلی که در زیر توضیح داده شده است، مدلی از واکنش‌پذیری از نکات متون پراکنده ساخته شد تا بخش مهمی از فضای شیمیایی را پر کند.

سپس داده‌های جمع‌آوری‌شده برای ساخت مجموعه‌ای از نرخ‌های واکنش برون‌یابی برای مجموعه‌ای از 130 گروه عاملی که در معرض تجزیه یا حل شدن در اسید سولفوریک غلیظ و مجموعه‌ای مکمل از پارامترهای واکنش برای سولفوناسیون حلقه‌های فنیل هستند، استفاده شد.

داده های ارائه شده توسط مجموعه داده می تواند برای ارائه یک نشانه عملی مبتنی بر پایداری یک ماده شیمیایی دلخواه در اسید سولفوریک استفاده شود.

مطالعات مکانیکی دقیق (یا محاسبات کوانتومی از ابتدا مسیرهای واکنش یا مطالعات سینتیکی تجربی دقیق) پیش‌بینی‌های بسیار دقیق‌تری را ارائه می‌دهند، اما بسیار زمان‌بر هستند.

در غیاب آنها، ما معتقدیم که مجموعه داده ارائه شده در این مقاله برای هر محققی که به دنبال کشف واکنش پذیری مواد شیمیایی در اسید سولفوریک برای کاربردهایی مانند، اما نه محدود به، شیمی استراتوسفر یا مدل‌سازی جو سیاره‌ای است، مفید خواهد بود.