استفاده از قیسی خشک عمده در ساخت مصالح ساختمانی خبرساز شد

قیسی خشک عمده یا همان ملکه سفره های تابستانی را می توان به انواع مختلف میل کرد: خام، آب پز، خشک شده، در مربا، به عنوان پیش غذا، غذای اصلی یا دسر.

در فصل تابستان طعم بسیاری را به وجد می آورد. مخصوصاً به خاطر پالپ خوراکی و جنبه شیرین و آبدار آن قدردانی می شود، همچنین ممکن است بخواهید طعم آن را تقویت کنید یا غذاهای اصلی را برای تحت تأثیر قرار دادن مهمانان خود با ادویه ها ایجاد کنید.

بنابراین، برای اینکه در تداعی طعم ها اشتباه نکنید، در این مقاله خواهید آموخت که کدام ادویه را با قیسی خشک انجام دهید.

انواع مختلفی از قیسی خشک وجود دارد: ملکه کلود، میرابل، قیسی خشک یا کوتش: La Queen Claude همچنان پرمصرف ترین است. معطر، شیرین و آبدار بسیاری از خواصی هستند که برای خوردن آن به صورت خام، در سالاد و همچنین سرخ شده در تابه، مربا یا پای مورد استقبال قرار می گیرند.

هر کاری که می شود با میوه انجام داد از قیسی خشک ساخته شده و می شود. با توجه به خواص متفاوت میوه ها، این زیرگونه ها گاهی برای یک استفاده بیشتر و گاهی برای دیگری مناسب تر است. به طور کلی، مانند گیلاس، آلو نیز از مهم ترین میوه های تجاری ما است.

چوب پر جنب و جوش اغلب برای منبت کاری و طراحی داخلی استفاده می شود.

مانند همه گونه های قیسی، قیسی خشک نیز دارای مواد گیاهی ثانویه متعددی است. شایان ذکر است مهمتر از همه، قندهای آزاد کننده اسید هیدروسیانیک، که به صورت انبوه در دانه (تا 2.5٪) وجود دارند و به عنوان مثال مسئول رنگ بادام تلخ در هستند. علاوه بر این، دانه ها از نظر روغن نسبتاً غنی هستند. اگرچه بسیار شبیه به روغن بادام است، اما استفاده نشده و نمی شود.

کرم تارتاربه عنوان ملین استفاده شده است. قیسی خشک امروزه نیز به عنوان یک ملین ملایم استفاده می شود که احتمالاً به دلیل محتوای اسید مالیک، پکتین ها و ترکیبات سلولزی است.