دباغی پوست برای تولید چرم با کیفیت

پوست گاو، پوست بز کوهی، پوست بره و پوست جولان (از گوزن و گوسفند نر) بیشتر برای ساخت ژاکت های چرمی استفاده می شود.

در کارخانه فرآوری گوشت، پوست از حیوان جدا می شود. پالتو چرم زنانه درسا (امروزه، مانند گذشته، پوست حیوانات از محصولات جانبی صنعت گوشت است،دامداران، گاوها را فقط به خاطر پوستشان نمی کشند.) برای نگهداری آن بلافاصله در یخچال، نمک یا بسته بندی در بشکه های آب نمک (آب نمک) بسته بندی می شود.

سپس، پوست در محلول اسید خیس می شود. سپس، آنها تحت ضربه زدن قرار می‌گیرند، فرآیندی که در آن با آنزیم‌ها یا موادی که تجزیه پروتئین‌های غیرالیافی در پوست را تسریع می‌کنند، درمان می‌شوند.

باتینگ برای تقویت کلاژن ها (پروتئین های فیبری) در پوست با خلاص شدن از شر پروتئین های غیر الیافی عمل می کند. این باعث ایجاد پوست های نرم و انعطاف پذیر می شود.

در نهایت برای نرم شدن و تمیز شدن بیشتر پوست ها با نمک و اسید سولفوریک ترشی می شوند.

برنزه کردن

دباغی به فرآیندی اطلاق می شود که در آن پوست ها حفظ شده و به چرم تبدیل می شوند.

این کلمه از تانن (همچنین به نام اسید تانیک) پالتو چرم دخترانه مارال مشتق شده است، یک ماده گیاهی که کلاژن را در درم پوست با خلاص شدن از محتوای آب آن پیوند می دهد.

یکی از سه روش برنزه کردن ممکن است استفاده شود. دباغی سبزیجات شامل خیساندن پوست در محلول های اسید تانیک قوی تر برای چند هفته یا ماه است. این روش یک چرم سفت تولید می کند.

در دباغی معدنی، پوست معمولاً در آب پر از نمک کروم خیس می شود.

از آنجایی که نمک کروم پرمصرف ترین عامل برنزه کننده است، پالتو چرم مشهد زنانه اصطلاحات دباغی معدنی و دباغی کروم اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند.

همچنین ممکن است از نمک آلومینیوم یا زیرکونیوم استفاده شود. این فرآیند که فقط چند ساعت یا چند روز طول می کشد، چرمی را تولید می کند که نرم تر و انعطاف پذیرتر از دباغی گیاهی است.

دباغی با روغن شبیه روش های باستانی است و از روغن ماهی استفاده می شود که روی پوست اسپری می شود.

سپس روغن در پوست کوبیده می شود. پالتو چرم درسا این روش در ابتدا برای ساختن چرم از پوست درخت بابونه، بز کوهی کوچک بومی مناطق کوهستانی اروپا و آسیا استفاده می شد.

امروزه چرم بابونه به چرم نرم و جاذب ساخته شده از قسمت داخلی پوست گوسفند اطلاق می شود. به طور کلی برای پرداخت و شستشو استفاده می شود.

 

  • منابع:
    1. Leather Jacket
  • تبلیغات: 
    1. فروش این وسایل کشور را از فقر نجات داد!
    2. راه های مختلف شاد بودن!!!!
    3. 5 روش برای ثروت آفرینی با ذهن
    4. گل ارکیده ای که 60 متر رشد کرده است!

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.